رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع و همه‌گیری " تب خونریزی دهنده کریمه کنگو" در استان نداریم، گفت: بیماری قابل پیشگیری است و مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند.
کد خبر: ۴۲۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 14 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر مجید همتی، اظهار کرد: به هیچ عنوان شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان نداریم و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: در هیچ نقطه از جمعیت دامی استان مشکل جدی در خصوص این بیماری نداشتیم و شرایط مانند سال‌های گذشته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یک بیماری قابل پیشگیری دانست و یادآوری کرد: با چند راهکار ساده می‌توان از شیوع بیماری جلوگیری کرد که مهمترین راه سمپاشی جایگاه و بدن دام است.

به گفته این مسئول، سمپاشی باید دو بار و به فاصله 15 روز انجام شود تا از تکثیر و ازدیاد حشرات خصوصا کنه که عامل انتقال بیماری است، جلوگیری شود.

وی به دامدارانی که پشم دام‌ها را می‌چینند توصیه کرد، در صورتی که کنه بر روی بدن دام مشاهده کردند، به هیچ عنوان آن را با دست برندارند و له نکنند.

همتی سلاخان کشتارگاه‌ها را نیز قشر دیگر در معرض خطر بیماری برشمرد و افزود: این افراد به هیچ عنوان هنگام سلاخی نباید چیزی بخورند و بیاشامند و حتی سیگار بکشند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گاهی این افراد چاقو را با دهان نگه می‌دارند که این کار بسیار خطرناک است.

وی به مردم هم توصیه کرد، در درجه اول گوشت را از مراکز معتبر بخرند و سپس گوشت را 24 ساعت در دمای معمولی یخچال نگه دارند و بعد قطعه قطعه کنند و هنگام قطعه کردن هم حتما از دستکش استفاده کنند.

همتی معتقد است، با رعایت این موارد به هیچ عنوان نگرانی از بابت ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو وجود نخواهد داشت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: در کنار این اقدامات، اداره کل دامپزشکی استان نیز توزیع رایگان سم برای مناطق محروم را انجام می‌دهد.

همتی همچنین از تشدید نظارت بر قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها هم خبر داد و تصریح کرد: با موارد عرضه گوشت غیرمجاز برخورد خواهد شد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار